Mire figyeljünk év elején?

2017. január 13., címkék: vállalkozás, forrásszerzés

2017 a változások éve! A vállalkozók élete fenekestül felborulhat, ha nem készültek fel az előírt módosításokra. Gondolok itt a minimálbér és garantált bérminimum emelkedésére, a munkába járás km-es elszámolási költség növekedésére, az online pénztárgépek kötelező beszerzésére, a béren kívüli juttatások szabályainak alakulására és a KATA-s cégek életét érintő változásokra.

Tehát, ebben az évben:

Mire figyeljünk év elején?
  • a 2016-ban előírt havi 111 000 Ft-os bruttó minimálbér 127 500 Ft-ra, a havi 129 000 Ft-os bruttó garantált bérminimum pedig 161 000 Ft-ra növekedett. Ezek táblázatba foglalva itt és itt láthatók.
  • a gépkocsival történő munkába járás költségtérítését 9 Ft/km-ről 15 Ft/km-re növelték.
  • kötelező lett az online pénztárgép használata az alábbi tevékenységek végzésénél: plasztikai sebészeti tevékenység, diszkó-, táncterem-működtetést, gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet, motorkerékpár -alkatrész kereskedelem-javítás, gépjármű-javítási-karbantartási tevékenység, textil-szőrmemosást-tisztítást, vegytisztítást, vasalást végzőknek, illetve a masszőröknek, a fogyasztó- és karcsúsító szalonoknak, a fitnesz-testépítő kluboknak, a taxisoknak és a pénzváltóknak.
  • A KATA-s cégeket érintő legjelentősebb változás, hogy 6 millió forintról 12 millió forintra emelték az éves határt és az adóalanyiság megszűnésétől számított 24 hónapig nem választhatják újra ezt az adózási formát.
  • a cafeteria elemek közterhei pedig így változtak
     

Továbbá meg kell vizsgálni a 2016-os évi bevételek és kiadások alakulását. Mennyire volt nyereséges vagy veszteséges a cég, és mit kell tenni, hogy az idei évre előírt változások bevezetése után is problémamentesen tudjon működni vállalkozásunk. Érdemes kidolgozni egy tervet, amiből látszik, hogy mennyi többletköltséget jelent egy évben a minimálbér & garantált bérminimum és a munkába járás költségtérítés változása. Át kell gondolni, milyen módszereket lehet bevezetni annak érdekében, hogy ezek ne okozzanak gondot a későbbiekben. Ezeknél a módszereknél szóba jöhet a termékek, szolgáltatások árának emelése, a fölösleges kiadások megszüntetése, a megvásárolt és bérbe vett programok hasznosságának felmérése és az energiatakarékosság is. Legrosszabb esetben megoldást jelenthet a munkavállalói szféra átszervezése, például részmunkaidős foglalkoztatás vagy alkalmi munkavállalók alkalmazása.

Ha a cég valós anyagi helyzetét rendbe raktuk, ideje a cég könyvvitelét is átnéznünk és a 2017-re kitűzött célok eléréséhez igazítani azt. Gondolok itt a könyvelés, leltározás, elhatárolás, értékelés, adó, osztalék, beszámoló, elfogadás, közzététel és számtalan egyéb feladat elvégzésére. Ideje eredmény és fejlesztési tartalékot képeznünk, értékcsökkenést elszámolnunk, megnézni mennyi eszköze van a cégnek, mekkora értéket képvisel leltárunk, illetve miket kell selejteznünk. Érdemes megvizsgálnunk milyen alapítással vagy átszervezéssel járó költségeink voltak 2016-ban. Át kell nézni bevételeink és kiadásaink számmisztikáját és az imént említett eszközökkel minél szebbé varázsolni mérlegünket, hiszen 2017-ben a bankoknak és pályázat elbírálóknak kell megfelelnie, hogy újabb pénzeszközökhöz juthassunk, amiből tovább fejleszthetjük vállalkozásunkat.

 

Ha tudni szeretné, miként érhetné el, hogy az Ön közzétett beszámolója megfeleljen pályázatokhoz és banki hitel ügyintézéshez, keressen fel bennünket!