Hogyan szerezzek új ügyfeleket?

2016. szeptember 5., címkék: marketing

Mindig Te legyél az irányító fél! Ragadd magadhoz a kezdeményezést,és ne hagyd, hogy a konkurenciád tegye meg helyetted az első lépéseket! Nem szabad szégyenlősnek lenned! Neked kell kezdeményezni, Neked kell a folyamatot irányítani.

Hogyan szerezzek új ügyfeleket?

Az ügyfélszerzésnek több módja is lehet, pl:
 

  • Hirdetés a szaklapokban, újságokban

Csak akkor vágj bele a nyomtatott sajtóban való hirdetésbe, ha van arra pénzed, hogy hosszú távon ott reklámozz! Fontos, hogy ne csak a céget magát reklámozd, a hangsúly legyen a következőkön:

  • Hogyan segíti a terméked vagy a szolgáltatásod a vásárlóid életét?
  • Milyen problémákat tud megoldani?

 

  • Készíts weboldalt

Manapság az emberek majdnem minden információt az internet segítségével szereznek meg. Ha valami nincs fent az interneten, az szinte egyenlő azzal, hogy nem is létezik. Ha a vállalkozásodnak van egy modern, jó grafikával rendelkező, egyszerűen használható weboldala az szimpatikus lehet egy látogatónak, aki így szívesen böngészik az oldalon. Nem kell marketing tudás, elég egy jó grafikus, aki ismeri  a színek kommunikatív szerepét, ezáltal megfelelő érzelmeket válthatunk ki az oldal látogatójából.

 

  • SEO (Keresőoptimalizálás)

Ha megvan a weboldalunk érdemes a keresőoptimalizálást használni, hiszen a keresőkben próbáljuk megtalálni azokat a termékeket amelyeket nem márka alapján szoktunk kiválasztani.

 

  • Ajánlások,referenciák

Kérj referenciát vagy véleményt az elégedett ügyfelektől.

Ha az új ügyfelek látják hogy mások elégedettek a termékeddel/szolgáltatásoddal bizalommal fognak hozzád fordulni. A kapott ajánlásokat aztán több tucat dologra használhatod: beleteheted a kiküldött ajánlatokba vevőidézetként, felhasználhatod a szaklapokban való hirdetéskor, felteheted a weboldaladra, beépítheted a hírleveleidbe, építhetsz rá értékesítési kampányt, vagy ajánlat mellé csatolhatod, ajánlólevélként.

 

Azért hogy szívesebben adjanak ajánlást Neked az ügyfelek, adhatsz az ajánlásért cserébe valami apró ajándékot: árengedményt, apróságok (céges logóval ellátott toll, kulcstartó, hűtőmágnes stb.), kupont stb.

A lényeg hogy az ügyfél érezze, hogy hálás vagy a segítségéért.

 

  • Tudatos kapcsolatépítés

Ez azt jelenti, hogy üzletszerzés céljából csatlakozol például kapcsolatépítő klubokhoz . Ma már igen széles palettáról választhatsz. Érdemes kicsit körbejárnod a témát döntés előtt, ne higgy el  mindent, amit ígérnek. Kérj lehetőséget próbanapra, esetleg próbahónapra, miközben kifigyelheted: tetszik-e Neked egyáltalán a társaság, szívesen ajánlod-e őket tovább.

Ha már csatlakoztál, törekedj arra, hogy ne hagyj ki egyetlen alkalmat sem a tagokkal való találkozások közül. Hiszen éppen azért léptél be, hogy jobban megismerd őket és ők is téged.

 

  • Postai DM

Postai Direkt Marketing, azaz postán küldött reklámlevél. Ha jól használod ezt a kisebb költségvetéssel járó megoldást, sok pénzt hozhat a cégednek. Fontos azonban, hogy mint minden értékesítési formának megvannak a sajátos alapszabályai és ezeket be kell tartani az eredményesség érdekében.

 

Ügyelj arra is, hogy a levélben (ugyanúgy, mint az újságoknál) ne a céget reklámozd! Térj ki a terméked/szolgáltatásod hasznára, hogy miért lenne jó, ha az ügyfél téged választana. Frappáns szöveggel állj elő, különben a leveleid a kukában landolnak!

További kérdések esetén, keress minket a megadott elérhetőségek valamelyikén!