Változás lesz a székhelyszolgáltatók életében!
2017. Július 1-től megváltozik az élete minden olyan székhelyszolgáltatónak, aki nem felel meg az új szabályozásnak. Mutatjuk, mikre kell figyelni!
A vállalkozók általában azért vesznek igénybe székhelyszolgáltatást, mert nincs elég tőkéjük saját ingatlanra, vagy csak nem akarják saját címre bejegyezni vállalkozásuk székhelyét. Továbbá néhány vállalkozásnak a magyarországi működéséhez nem feltétlen kell fizikai jelenlét, ezért nekik sokkal egyszerűbb megoldás székhelyszolgáltatást igénybe venni.
Összegeztünk néhány fontos dolog a székhelyszolgáltatással kapcsolatban:
Szerződés
Az új szabályozás értelmében, kizárólag megfelelő tartalmú megbízási szerződés köthető a megbízó (székhelyszolgáltatást igénybe vevő) és a megbízott cég (székhelyet biztosító) között. Ez a szerződés nem lehet határozott idejű, kivéve akkor, ha magát a céget is határozott időre hozták létre. A szerződő felek, a megkötéstől számított 1 éven belül nem gyakorolhatják a rendes felmondás jogát! Továbbá kötelezően tartalmaznia kell a szerződésnek, hogy a megbízó cég milyen fajta iratokat akar tárolni a székhelyen.
Megbízó és megbízott kötelezettségei
A szerződő feleket a 2017. július 1-jén hatályba lépő 7/2017. (VI. 1.) IM rendelet szabályozza!
Megbízó kötelezettségei:
- be kell jelentenie az állami adóhatóságnak a székhelyszolgáltatásra vonatkozó adatokat
- fel kell tüntetnie a szerződésben, hogy milyen fajta iratokat kíván tárolni a székhelyen
Megbízott kötelezettségei:
- át kell vennie a megbízó részére érkező küldeményeket és 1 munkanapon belül értesítenie is kell
- jól látható helyre ki kell függesztenie a megbízó cégtábláját az épületen
- elkülönítve kell őriznie a megbízó ingóságait és iratait
- naprakész jegyzetet kell vezetnie az iratokról és ingóságokról, amit a megbízó előre rögzített a szerződésben
- szerződés megszűnésekor köteles átadni minden olyan iratot, ingóságot és erről szóló jegyzetet, amit a székhelyen tárolt a megbízó
Ezeken kívül, a változásoknak az egyik legfontosabb momentuma, hogy innentől kezdve székhely csak olyan ingatlan lehet, ami a székhelyszolgáltató kizárólagos tulajdonában áll, vagy bejegyzett használati joga van róla az ingatlan-nyilvántartásban.
Tehát, akik bérelt iroda használatával nyújtanak székhelyszolgáltatást, azok 2017. július 1.-től nem folytathatják ezt a tevékenységet.
A meglévő székhelyszolgáltatásról szóló megállapodásokat, a felek 2017.08.31-éig kötelesek módosítani.
Abban az esetben, ha eddig nem jött létre a felek között írásbeli szerződés, akkor a megadott időpontig ezt pótolniuk kell!
Ez a módosítási kötelezettség nem vonatkozik arra a szerződésre, ami megszűnik az említett határidőig.