Vásárolnom kell online pénztárgépet?

2016. november 18., címkék: vállalkozás

Online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővülése.

Tudtad, hogy 2017. január 1-jétől a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR 08 osztályba tartozó  adóalanyok is kizárólag online pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek, abban az esetben, ha tevékenységüket üzletben, mozgóboltban végzik?

Tekintsük végig, mely kategóriákra vonatkozik a változás:

Gépjárművek:

  • 45.20
  • 45.32
  • 45.40
  • 49.32

Pénzváltás:

  • 66.12

Egészségügy:

  • 86.10

Szórakozás, szabadidő:

  • 93.13
  • 93.29

Ruházat:

  • 96.01

Szépészet, gyógyászat:

  • 96.04

Téged is érint a változás, és nem tudod hogyan tovább?  Ne aggódj, mi segítünk! 

 

  • Regisztrációs kód igénylése

Az online pénztárgép üzembe helyezéséhez szükséged lesz egy regisztrációs kódra, amit PTGREG nyomtatványon keresztül tudsz megigényelni. A pénztárgép regisztrációhoz szükséges azonosító igénylésére szolgáló PTGREG adatlap, illetve kitöltési útmutatója a NAV honlapjáról letölthető.

Kötelezhetnek elektronikus bevallásra, ekkor köteles vagy ilyen formában benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható.

Elektronikus benyújtás esetén (a beérkezéstől számított) 5 napon belül elektronikus tárhelyedre küldik a kódot, postai úton történő megküldés esetén ( a beérkezéstől számított) 8 napon belül postán kapod .  Elektronikus tárhelyére érkezett regisztrációs kód esetén ajánlott letárolni, illetve kinyomtatni.

  • Online pénztárgép kiválasztása és beszerzése

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal honlapján megtalálható online pénztárgépek közül választhatod ki a számodra megfelelő pénztárgépet.

A pénztárgépet nem szükséges megvásárolni, lehetőséged van bérlésre is.

  • Online pénztárgép üzembe helyezése

A kódról szóló értesítést a pénztárgép beszerzésekor az eladónak kell átadni, aki a kódot és az AP számot rögzíti a pénztárgépben. Bérlés esetén az értékesítőnél kell üzembe helyeztetni a pénztárgépet.

Ha megtörtént az üzembe helyezés akkor a NAV küldd egy válaszüzenetet a hivatalos üzembe helyezésről ezáltal az online pénztárgép adóügyi ellenőrző egysége és a NAV szervere között kapcsolat jön létre.

  • Szerződéskötés mobilszolgáltatóval

Az online pénztárgépek rendelkeznek beépített SIM-kártyával ami az adatszolgáltatást végzi. Ennek működéséhez nem internet kapcsolatra van szükség, hanem egyfajta adatkapcsolatra.

Ehhez  szolgáltatási szerződést kell kötnöd a SIM-kártyát biztosító szolgáltatóval. A szolgáltatási szerződés megköthető az online pénztárgépeket értékesítő vállalkozásoknál, forgalmazóknál is.

  • Egyedi mentesség kérése

Egyedi mentességet igényelhetsz a NAV-tól PTGM nyomtatványon keresztül, ha:

  • az online adatkapcsolat létesítéséhez szükséges elektronikus hírközlő hálózat önhibáján kívül nem áll rendelkezésre, és az elektronikus hírközlő hálózat elérése külső antennával vagy egyéb műszaki megoldás alkalmazásával sem biztosítható, illetve az aránytalan terhet jelent számára.
     
  • tevékenységét közfeladatot ellátó intézményben végzi és a pénztárgép működése az intézmény közfeladatainak ellátását zavarja, valamint az intézményen belül nem alakítható ki olyan pénzátvételi hely, ahol a közvetlen adatlekéréssel megvalósított adatszolgáltatás teljesítése a közfeladatok ellátásában nem okoz működési zavart. A kérelemhez mellékelni kell a közfeladatot ellátó intézmény vezetőjének nyilatkozatát a fenti feltételek fennállásáról.

További kérdések esetén, kérj személyes konzultációt szakembereinktől, a megadott elérhetőségek valamelyikén!